vrijdag 12 april 2013

Eyecatchers: Prints & Patterns



Op de catwalk komt er heel wat voorbij, van knallende en fluorescerende neontinten tot zandkleurige maatpakken. Sommige items op de catwalk zijn niet erg draagbaar tenzij je Lady Gaga heet, maar sommige kledingstukken die je voorbij ziet komen zijn lekker opvallend, maar nog steeds goed draagbaar.

Kijk verder voor inspiratie-foto's van de catwalk met opvallende, maar draagbare prints en mijn top 5 eyecatching artikelen die je zelf kunt scoren met zo'n mooie print.


Ik hou van prints. Dit seizoen zijn er veel all-over print artikelen te koop en ik hou hierdoor met moeite genoeg geld over om een boterham te kunnen eten, maar het is het wat mij betreft waard.

Met een all-over print trek je de aandacht, maar zie je er toch stijlvol uit, mits het goed gedaan wordt. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren, de jungle-achtige print zoals bij Kenzo zie je momenteel echt overal op jurken, broeken en jumpsuits. Grafische prints zoals Louis Vuitton en Marni presenteren zijn al sinds het voorjaar 2012 niet van de catwalk af te slaan en we blijven ze voorlopig nog wel even zien. Op de foto van Givenchy is het net alsof de outfit helemaal is gemaakt van glimmende, zijdezachte sjaals. Prachtig.

Qua print kun je echter ook de plank volledig misslaan, het is een dun randje om op te balanceren. Mijn favoriete ready-to-wear items met opvallende print zie je hieronder in een top 5. Hiermee trek je de nodige aandacht, maar dan op de goede manier.


Op 5 de bloedmooie pacha print short van River Island. De print is behoorlijk druk, maar door de grote zalmroze vlakken is het geen kermis. Geweldig te combineren met een wijde, zwarte trui en wat onopvallende gouden sieraden. High heels aan en klaar.

Je koopt deze short hier bij River Island voor €25,00



Peplum is sinds najaar 2012 vrijwel overal te koop en mag nog steeds. Het accentueert je taille en geeft een speels effect. H&M Trend was een van de eersten om deze trend echt gangbaar te maken en doet dat nog steeds. De top glimt en heeft een print waarmee het lijkt alsof je een top van goudfolie aanhebt. Ik zou 'm combineren met een loeistrakke zwarte skinny, basic hakken en kleine, opvallende sieraden. Je top is in feite zelf al een groot sieraad.

De H&M Trend top is hier verkrijgbaar voor €39,95



Echt, hoe briljant leuk is dit badpak? Badmode is vaak schattig, sexy of basic, maar zelden zie je echt een fashionable badpak of bikini langslopen aan de zwembadrand. Met dit badpak van New Look trek je denk ik wel de nodige aandacht.

Het leeuwenbadpak is hier te koop bij New Look voor €29,99


Misschien heb ik gewoon een zwak voor mooi uitgewerkte dierenprints, want behalve het leeuwenbadpak wil ik ook echt graag deze geweldige konijnensweater hebben. Qua model doet hij waarschijnlijk niet bijzonder veel voor je figuur, maar met zo'n print hoeft dat voor mij ook niet meer. Hij lijkt lang genoeg om over een mooie, glanzende legging aan te trekken. Gympies erbij en je haar in een nonchalante knot en je hebt een comfortabele look te pakken die er toch lekker vrolijk uitziet.

De trui koop je hier online bij Romwe voor €48,37



En op #1 de print die eigenlijk geen print is. Dit broekje is zo fout dat het wel weer mag. Knalgeel en met een knipogende smiley op je achterwerk. Ik wil hem gewoon hebben.

Hier te koop voor €98,48

Ik ga proberen hier een wekelijks item van de maken, met volgende week Eyecatching sieraden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen