zondag 14 april 2013

Get stylish & retrosexy at TopVintage Retro Boutique


Een van de leukste webshops van Nederland moet toch wel TopVintage zijn. Want welke andere webshop ken je waar de categorie 'Jurken met kersjes' bestaat? Om maar iets te noemen... Want behalve jurken met kersjes vind je hier nog veel meer prachtige kleding, schoenen, swimwear, sieraden en accessoires met of zonder kersjes. En alles in een fijne retro/vintage/pin-up stijl, overzichtelijk bij elkaar op een fijne website.

Kijk verder voor een selectie van wat mij betreft de must-haves van TopVintage.

Behalve dat TopVintage mooie en originele items verkoopt, is het ook een website waar je lekker op kunt rondkijken voor inspiratie. Ik krijg er echt zo'n feel-good gevoel van en wil stiekem ook gewoon een paar jaar terug in de tijd en me helemaal uitdossen in curve-hugging goods.
Links: 60s Flower Arrangement dress €79,95
Rechts: 50s Retro Halter Sassy Tropical Parrot Dress €59,95

Als je zulke jurkjes ziet krijg je toch meteen zin in zomer? Ik wil met de jurk met papegaaien-en-ananas-print op een terrasje zitten met een giga zonnebril op mijn hoofd en een cocktail met parapluutje in mijn hand. Bekijk de jurken trouwens ook eens via die link op de website, er zijn nog veel meer leuke en mooie foto's van elk item, waaronder fijne close-up foto's van de prints.

Dat is trouwens sowieso een groot voordeel aan de website, de ruime hoeveelheid foto's van de artikelen. Je weet zeker wat je koopt, zonder dat de print ineens blijkt tegen te vallen of het model anders uitvalt dan op de foto. Er staan vaak ook prachtige inspiratie foto's op die helemaal in een retro setting zijn gemaakt.


Midnight Blue hourglass pencil pencil dress €144,95

Behalve een ruime selectie aan lieve, schattige, frivole, maar ook sexy jurken, is TopVintage ook erg compleet wat betreft accessoires en... schoenen! Prachtige pumps die helemaal in de stijl passen. Sommige schoenen zijn van merken die je op meerdere plekken kunt kopen, maar je vindt er ook merken terug die ik nergens anders ben tegengekomen.

Links: 50s Samba Court plateau pumps in pistache groen €49,95
Midden: 50s Pinup T-strap plateau pumps in vintage groen €34,95
Rechts: 50s Samba Court plateau pumps in glanzend rood €49,95

Mocht je de website bezoeken, vergeet dan zeker niet de sieraden te bekijken en dan vooral het kopje 'kraag kettingen'. Statement necklaces zijn overal sinds najaar 2012 en ik zie ze voorlopig nog niet verdwijnen. Misschien is een complete 50s outfit niet aan jou besteed, maar deze halssieraden kun je ook fijn combineren met je eigen stijl.


Links: 40s Fab Shiny Gold&Heart Collar necklace €22,95
Rechts: Feel like a bird! Collar necklace €11,95

En wat mij betreft het allermooiste artikel dat momenteel op de website staat, een collar met knopen in alle soorten en maten. Een beetje steampunk, retro, statement necklace en oma's knopendoosje in één.

40s Button me up! Collar necklace €24,95

Verder vind je op deze website de mooiste sieraden zoals broches, oorbellen en mooie armbanden. Broches zijn perfect om een simpele outfit een boost te geven. Daarnaast zijn er behalve jurkjes natuurlijk ook bloesjes, rokjes, swimwear, jasjes en andere kledingstukken te vinden. En niet te vergeten een ontzettend leuke collectie tasjes.

Bow me Darling! Oorbellen met pareltjes en een strikje €7,95
40s Victorian lady Cameo broche €10,95
Wing it On! Antieke zilveren broche €9,95



50s Charlotte Blouse €44,95
60s Mint Vintage Shoulderbag €34,95

Zoals je merkt ben ik erg enthousiast over TopVintage, maar ik vraag me ook af hoe iemand dat níet zou kunnen zijn. Ik vind het geweldig als een (web)winkel zo'n unieke, maar nog steeds betaalbare, collectie bij elkaar weet te brengen en het op zo'n originele, maar nog steeds overzichtelijke, manier kan presenteren. En dat gewoon fijn in Nederland, met ook nog eens hele vriendelijke klantenservice.

En dan laat ik je nog even achter met deze leuke foto van een Sailor style playsuit. Enjoy summer!


Sailor Playsuit €79,95

4 opmerkingen:

  1. Excellent bеat ! Ӏ would likе to аpprentice even as yοu
    amеnd your web site, how can i ѕubscгibe for a weblog site?
    The aсcount аided me a apprοpriate ԁeal.

    Ӏ have been tiny bit acquainteԁ of this уour broaԁcast proѵiԁeԁ bright cleаr concept

    Visit mу wеbsite: Como fazer um site

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I lіke the helрful information you supply on your aгticleѕ.

    I will boоkmark уour weblοg and check again here frequently.
    I аm ratheг certain І will be tοld many nеw stuff right hеre!
    Best оf luсk for the following!

    my ωeblog - Creation site internet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey there! I know this іs kіnda off tоpic howeveг
    , I'd figured I'd ask. Would you bе іntеrested in exchanging links
    or maybe guеѕt authoring a blog рοst or viсe-vеrѕa?
    My site coveгs a lot of the sаme subjeсts aѕ уours and I feel we cοuld greatly benefit frоm еach οther.
    ӏf you аre interested feel free tο senԁ
    me аn e-mail. Ι look foгwаrd to hearing from
    you! Awesome blоg by the ωay!

    Mу blog ... Shs.spartanburg7.Org

    BeantwoordenVerwijderen
  4. No matter іf ѕome onе searches foг hiѕ
    necesѕary thing, so he/shе dеѕires tо bе available that in ԁetail,
    thus that thing is maіntainеd over herе.



    Αlso visit mу web-site - crear Pagina web

    BeantwoordenVerwijderen